Tuesday, February 8, 2011

sejarah kereta mitsubishi

Mitsubishi Colt 1400
1978 – 1982
(Australia to 1990)
Country:

Engine:
4 cyl.
Capacity:
1410 cc
Power:
70 bhp
Transmission:
4 spd. man / Super Shift
Top Speed:
n/a
Number Built:
n/a

Image

Pada 1979 Nippon itu, bergantung pada titik pandang, baik memenuhi standard Eropah, atau melebihi itu. Itu tidak bererti bahawa segala sesuatu yang Nippon buat adalah baik, atau bahawa segala sesuatu Eropah itu buruk, tetapi mengambil kereta pada manfaatnya, dan membandingkan dengan rakan-rakan-nya, akan jarang terjadi jika Jepun apa pun boleh dijumpai untuk menjadi ingin.

Banyak yang percaya hari ini bahawa itu adalah Jepun yang mempelopori pengeluaran massa dari mesin melintang, format roda depan, tetapi setiap ulasan kereta kontemporari era akan mendedahkan bahawa trend telah lama ditetapkan oleh Marques Eropah. Dan SEBELUM anda klik "hubungi kami" butang untuk menetapkan kita lurus, ada banyak maklumat tentang Unqiue kereta dan Bahagian yang benar mengenalpasti pengilang pelopor, dan kereta, yang tidak Jepun mahupun Eropah. Dari semua pengeluar skala besar, Mitsubishi adalah salah satu daripada menukarkan terkini.

Dipasarkan di Jepun sebagai Mirage, dan Champ Plymouth di Amerika Syarikat, bahagian atas rentang Colt adalah 1400GLX. Dalam banyak hal, itu mengikuti apa yang kemudian menjadi garis keluarga kecil-menengah diterima hatchback. Itu mempunyai 90.6in. bersumbu dan 149.2in. keseluruhan panjang, yang membuatnya hanya 8,8 inci lebih panjang dari Ford Fiesta, yang mempunyai wheelbase sangat mirip.

Baik Renault 5 GTL dan VW Golf mempunyai pangkalan roda lagi dan keduanya lebih pendek secara keseluruhan (94 5in ..) - Renault oleh hampir kaki. Perbezaan nyata terletak pada kenyataan bahawa 1400GLX mempunyai tidak kurang dari lapan gigi depan - ditambah dua secara terbalik. Banyak berfikir itu sebagai gimmick, tapi di era tanpa 6 atau, dalam sebahagian besar kes, bahkan 5 roda gigi, itu adalah sebuah wahyu.

No comments:

Post a Comment